Sunday 5 February 2012

nabilah tu siapa??

Sekarang aku tgh dgr lagu price tag by Stephanie Dan. Malam ni aku rasa sangat2 happy.maybe sebab aku asyik layan lagu2 rancak yang bunyi like ceria2 kot. Biasalah muzik ni boleh pengaruh mood kita. Tak gitu Kak Kiah? So sape2 yg tgh sedeh jgn la slalu layan perasaan dengan lagu2 sedeh ok. Terhanyut nanti..buat seksa diri je. Kan?=)

Malam ni aku nak cite sikit la perangai aku cane. Nak taw sila baca kat bawah okey wahai budak gedik( sibok je nak taw pasal aku=p)



 ~nabilah bt pauzi.
 ~anak bongsu daripada 4 org adik beradik,ada sorang kakak yg caring n 2org abg yg baek.
 ~dilahirkan di Bachok Kelantan dan dibesarkan di Penang.tapi sekarang aku menetap di Kelantan.
 ~aku suka tempat yang bersih, aku boleh jd panas hati kalau ada yg selerakkan tempat aku.aku xsuka tinggal sebumbung dengan orang yg xreti nak jaga kebersihan ( ni bukan aku perasan aku ni pembersih,tp ni lah aku.alah aku pun bukan pembersih mane,kucar kacir gak time malas2 tu)
 ~aku ni malas sikit kalau nak masak,wuuu~~ tapi terpaksa la blaja masak.nanti kawen sape nak bg suami
anak2 aku makan? senang cite aku lebih suka kemas rumah lg dr memasak.
~ ramai kawan aku cakap aku ni sporting,susah nak marah kat orang.eh btol ke?aishhh malu shaye ^__^
~ aku suka budak2. maybe sebab aku ni anak bongsu kot.biasalah xde adik..


                                          kakak aku.Norlin Pauzi. dgn anak2 dia.

~walaupun aku ni anak bongsu,tp aku bukan jenis manja. Dari darjah satu aku da blaja hidup bdikari. iron baju sendiri,basuh kasut sendiri,kemas rumah sebelum mak ayah aku balik keje.kalo aku bangun awal pagi2 aku yang tolong ironkan baju keje mak aku.sejak kecik lg camtu.balik skolah tinggal kat rumah sorang2. Biasalah abg2 kakak semua cerdik pandai. Habis darjah 6 dyowg smua dok asrama.jarang2 skali je boleh jumpa.
~aku selalu serabot mata kalo tgk org yg lepas bukak almari pastu xreti tutup almari tu balik.
~now aku slalu struggling to be a better muslimah.Insaf dah...Alhamdullilah aku rasa skrg Dia dah bg byk hidayah kat aku.byk kot dosa2 aku yg dulu.xtutup aurat sepenuhnya.skrg tgh blaja nak tutup2.Kakak aku slalu pesan tutup aurat,hari2 kena baca Quran. InsyaAllah aku akan jd tu sebagai amalan.
~aku takot dgn tikus,kucing..tp skrg xtakot sgt dah dgn kucing.aku da blaja bg hilang rasa takot dgn kucing.tp ada lg rasa takot tu.ehek! harap badan je besar kan?


                                           abang,Nazli Pauzi dgn isteri n anak dyowg




                                                       Najiy Pauzi, nampak ganaz tp manja -,-'




~ suka tgk cerita hantu,cerita darah2.wuuu menarik!

~aku suka try makan benda yg aku xpenah makan. so campak je la aku kat mana2 pun.
~love netball.
~suka tgk orang yg pakai spek >.<
~suka baca buku motivasi,katun2 novel2 i xlayan ok~~
~aku lg suka outdoor game dari indoor game. tengoklah henset aku satu game pun xdek. Maen kad, congkak, playstation?erk...ceq xminat!

ok tu la serba sedikit tentang aku.bye2 aku dah ngantok tahap gaban dah nie.dah pukul 4.40 pagi. Tido jap,lepas subuh sambung tido ag sampai matahari naik atas kepala.ni kalo dok kat rumah,sah2 kena ngamok dgn mak aku.duh!!!

No comments:

Post a Comment